România este pe primul loc la „cea mai rapidă creştere” a pieţei de cafenele de tip lanţ din Europa, conform unui raport al Allegra World Coffee Portal, care face analize periodice la nivelul industriei de profil. Numărul de cafenele a crescut cu 29% în 2022.
Spre comparaţie, în al doilea an de pandemie, piaţa locală era pe locul doi, cu 150 de noi unităţi, fiind depăşită de Rusia. Între timp însă, odată cu izbucnirea războiului, situaţia s-a schimbat, relatează Mediafax.
„După numărul de unităţi nou inaugurate, România este piaţa europeană cu cea mai rapidă creştere, de 29%. Brandul local 5 to Go este lanţul cu cea mai alertă expansiune, deschizând 181 de unităţi în 2022”, conform Allegra World Coffee Portal.
Din estimările ZF, în România au apărut anul trecut între 900 și 1.000 de cafenele de tip lanţ.
Ce este cafeaua de specialitate
Conceptul de cafea de specialitate, nuanțat și transformat de-a lungul timpului, a fost folosit pentru prima dată de Erna Knutsen într-un articol din „Tea & Coffee Trade Journal”, apărut în 1974, și era atribuit boabelor de cafea cu cel mai mare. bun gust, specific microclimatelor geografice speciale în care au fost crescute. Termenul “specialty coffee” are ca punct de plecare noțiunea de “specialty foods”, și anume produse alimentare unice și valoroase, manufacturate în cantități mici, din ingrediente de foarte bună calitate, scrie yume.coffee.
sursa foto: economica